香港睇醫生網首頁
退化性椎間盆突出
退化性椎間盆突出
個案分享
檔案編號 : #2181
化名:Elisa
( 女 - 四十餘歲 )
長痛不止,坐立不安,更嚴重影響睡眠

患者Elisa(化名),為醫護研習室分享她的個案經驗,原文輯錄如下:

我的故事有點長,只想同大家講,身體有唔妥,要早點睇醫生,越拖得耐,越難醫。

我的腰痛問題由2005年(10年前)開始,我自己非常清楚患病原因,每天穿著高踭鞋見客開會,回家後又會抱下兩個小朋友,日積月累勞損,那時事業家庭兩忙,腰痛沒有特別處理,只係放假去做按摩輕鬆下。

2010年,有一日起身,腰痛到落唔到床,我先生call白車送了我去急症室,打了止痛針後出院。我先生之後迫我去睇骨科醫生,照左磁力共震,報告顯示腰椎L4、L5椎間盤及L5、S1椎間盤突出,突出大概2.5mm。醫生提議做物理治療,最初我有聽話去做的,後來腰好似唔係咁痛,加上我又懶,做左10次8次便沒去了。

惡夢正式開始!


2013年6月,我的腰又再痛了。斷斷續續做左半年物理治療,没有好轉,仲開始左腳腳痺。之後同事介紹我去一間伸展運動中心,嘗試透過伸展運動增加肌肉耐力及放鬆肌肉,做左20堂。係肌肉冇咁緊,但腰仍然好痛及左腳腳痺。

2014年3月,我去睇神經科醫生,再照磁力共震,腰椎L4、L5椎間盤及L5、S1椎間盤突出,突出大概3.5mm及4mm,壓住L5神經線,腰患惡化。醫生同我講,你咁多年冇去處理冇去醫,惡化係非常正常。醫生提議手術方案或注射類固醇入脊椎止痛,我選擇後者,諗住可以極速唔痛。打針後,我感覺如重生一樣。

2014年7月,腰開始酸痛。到8月中時,腰痛腳痺的程度好似我從未注射類固醇一樣。之後去做推拿針灸,做完可舒緩一兩日,但我知都是治標唔治本。

2015年1月,頸痛及左手偶爾麻痺,病左咁多年,我知係頸椎出事。剛巧舊同事聚會,同事多年腰痛是由一位脊科醫生治好的,佢叫我去試下。

由於年尾繁忙,最終拖到2015年3月先睇該醫生。那時腰痛、頸痛、左手左腳長期麻痺。拍了X光,醫生分析了我的病況,腰椎間盤問題拖了太多年,比較棘手,治療時間要長些。醫生提議我同時做腰椎間盤及頸椎間盤治療,同期密集式進行,我今次應承自己不要半途而廢,做治療要有恆心。


頸痛及手痺問題消失了。

兩個月後,頸痛及手痺問題消失了。腰痛及腳痺冇改善亦冇惡化。該脊科醫生再為我修訂治療計劃,頸椎間盤治療改為一個月一次,腰椎間盤繼續密集進行。再兩個月後,腰痛及腳痺問題改善了50%。醫生提議我不做治療的日子,去游水及做伸展運動。再三個月後,腳痺問題消失了,腰仍然有點痛,但我已很滿意,只怪自己唔一早「的起心肝」去醫。宜家我keep住一個月覆診一次,醫生時常教我家居護理及日常生活常識如何保護腰頸,我唔會再俾自己復發。

以上資料只供參考,不能作診症用途,
請與家庭醫生查詢並作出適合治療.
如身體不適請即睇醫生,切勿延誤治療。
如有錯漏請提出糾正,我們會盡快跟進,
本站恕不會負任何責任

選文:Tammy 編審:星Sir
醫護研習組

Copyright©2024 www.seedoctor.com.hk
All rights reserved